Ombouwen CR500 naar CR500af 2009/2012
OmBouwen van een Honda CR500 blok in een Rijwielgedeelte van een Honda CRF
Mogelijkheden:
Als je een motor door ons om laat bouwen is eigelijk alles mogelijk, heb zoals hier onder staat beschreven een compleet CR500 blok en een crf Rijwielgedeelte kan ik compleet ombouwen. Heb je alleen een frame van een crf en nog geen 500 blok ook dan is het mogelijk om alvast alleen het frame aan te passen
Benodigdheden:
Een compleet rijwielgedeelte van een Honda CRF dus een complete motor zonder blok carburateur, uitlaat kabelboom en cdi-unit (wel heb rubber waar de cdi-unit in zit)
Een compleet CR500 motorblok Inclusief, carburateur, cdi-unit en kabelboom, Bocht+voorste bevestings rubber en Demper met bevestigings rubbers.
Een massief stuk aluminium:
2X 25x25x500mm (Gewalst massief alu. voor een CRF450 bj.05t/m08)
Het Y-stuk waar het frame splitst word eruit geslepen, de rest stukjes koker die nog in het Y-stuk gelast zitten moeten los geslepen en vewijdert worden, bij de voet steunen waar de koker gelast is aan het frame ward deze word deze weg geslepen zodat de stukken die daar in geschoven zijn er ook uit kunnen, nu kunnen de nieuwe bochten erin gezet worden. Vervolgens moet het -stuk (waar de dikke koker in valt) ruimer worden gemaakt en over de frame koker geschoven worden, hij moet hoger komen dan de originele plek waar hij zat, zodat de linker radiateur zonder aanpassingen er nog gewoon op past en de uitlaatbocht van het 500 blok er net onder door kan, daarna worden er 2 massieven aluminium bochten zover mogelijk in het Y-stuk geschoven, zorg dat alles netjes recht en in 1 lijn staat daarna kan dit afgelast worden, voor het aflssen natuurlijk zorgen dat alles goed past en recht staat.
Een massief stuk aluminium 10x50x400
Bevestiging van de cilinderkop aan het frame hier op wordt ook de cdi-unit vast gemaakt, deze zit in het orginele rubber en alu.beugel van de crf en word met 2 boutjes aan de nieuwe beugel vast gemaakt. Zo zit hij stevig op een veilige plek zo dat hij niet kapot kan gaan tijdens een val.
De bobine
De bobine word met 2 klink moeren m6 en 2 koppelmoeren als afstand bussen rechts aan het frame bevestigd. Zo zit alles op zijn plek dat je niet in de orginele kabelboom hoeft te knippen en als je de uitknop an de binnnenkant langs de voorpoot laat lopen is ook deze kabel lang genoeg.